top of page

Notulen Bestuursvergadering | 2 febr. '16



Op maandag 2 februari jl. kwam het bestuur van de Gentle Giant Foundation weer bijeen voor een Bestuursvergadering. Lees in dit artikel wat er in deze vergadering is besproken.

Datum: maandagavond 2 februari 2016 Locatie: Restauramt De Wittebergen te Eemnes Aanwezig: Carolina Rutten, Ruud Thoomes, Caroline de Groot, Ellen Jäger, Max Kornblum (notulist)

1. Opening De voorzitter (Carolina Rutten) opent de vergadering en heet iedereen welkom. a. En inventariseert de eventuele wens om punten aan de agenda toe te voegen. b. De notulen van de 5e vergadering worden gearresteerd.

2. Binnen gekomen opmerkingen De penningmeester heeft een valse factuur, zo genaamd van het merken registratie bureau, ontvangen. De secretaris zal hiervan melding doen aan het Merkenbureau

3. Financiën

De penningmeester doet verslag van het boekjaar 2015. De leden Ellen Jäger en Caroline de Groot tekenen na controle voor akkoord, waarna het boekjaar als afgesloten kan worden beschouwd. De vergadering bedankt de penningmeester voor diens werkzaamheden en de duidelijke overzichten. De voor akkoord getekende verklaring worden aan deze notulen gehecht.

4. Verzekeringen De vergadering gaat op basis van de uitleg van de secretaris akkoord met de Aansprakelijkheidsverzekering en de Aansprakelijkheidsverzekering voor bestuurders.

De aanbieding van de Rechtsbijstandverzekering wordt niet aanvaard vanwege de hoge kosten hiervoor. Ook werd de acceptatie van de Collectieve Ongevallenverzekering voor vrijwilligers afgekeurd. Enkele leden van het bestuur vonden de hiervoor benodigde kosten niet in overeenstemming met het doel waarvoor het geld door alle sympathisanten bijeen is gebracht.

Voor de goede orde dient het een ieder bekend te zijn dat werkzaamheden en inspanningen die voor de stichting worden gedaan en uitgevoerd voor EIGEN RISIKO van iedere vrijwilliger zelf zijn. Onverhoopte zaak- en/of letselschade aan derden zijn gedekt onder de Aansprakelijkheidsverzekering.

5. Wat doet de GGF Op basis van vragen die vanuit de groep van sympathisanten zijn gesteld, geeft het bestuur de volgende uitleg. Ten eerste zijn de leden van het bestuur werkzaam in andere sectoren van de maatschappij en is de oprichting van de GGF ook voor hen vrijwilligers werk. M.a.w. zij zijn niet constant 24/7 beschikbaar. Natuurlijk worden de meest bekende sites van het Internet dagelijks afgestruind om noodsituaties van Newfoundlanders te signaleren. Ook met betrekking van organisatorisch opstart activiteiten zijn wij afhankelijk van derden, denk maar eens aan de verzekeringsmaatschappijen die eind november en vrijwel de hele maand december geen tijd hadden om over ons afwijkende risico te onderhandelen. Daarnaast hebben we de planning gemaakt voor de regionale bijeenkomsten en de personen die zich als coördinator en opvangadres hebben opgegeven. Voor een ieder zou het duidelijk moeten zijn, en voor velen is dat zo, komt de GGF in actie in geval van een werkelijke nood situatie. Dat betekent dat wij ons als GGF niet bemoeien met herplaatsing verzoeken. Immers in dergelijke gevallen is de eigenaar van de te herplaatsen Newfoundlander misschien in nood maar de hond zelf niet. Via de Facebook site Herplaatsers zijn ook een aantal bestuursleden van de GGF op persoonlijke titel actief en zo mogelijk treden zij op in het belang van de Newfoundlander(s) die voor herplaatsing aangeboden worden. Mede door interventie van de GGF en de hulp van een lid van de herplaatsers is de Newfy in Bretagne (Fr.) gered van de dood. Deze zwaar verwaarloosde zielenpoot, die op 5 februari geëuthanaseerd zou worden, werd hiervoor behoed en is door een Frans gezin liefdevol opgehaald.

6. Regionale bijeenkomsten Zoals in de vorige notulen reeds was vermeld hebben wij Nederland in 4 delen opgedeeld

  1. Groningen, Friesland en Drenthe

  2. Overijssel, Gelderland en Flevoland

  3. Noord- en Zuid Holland en Utrecht

  4. Zeeland, Brabant en Limburg

De volgende uitnodigingen voor de bijeenkomsten zijn inmiddels verzonden.

Vooralsnog hebben wij gesproken over de opstelling van een ‘draaiboek’, m.b.t. hoe en wat we met de vrijwilligers, die daarvoor werden en nog worden uitgenodigd gaan bespreken. Van het grootste belang is dat iedere vrijwilliger die zich voor de GGF beschikbaar stelt zich er van bewust is wat het betekent een Newfy op te vangen. Daar zullen we tijdens de regionale bijeenkomsten uitvoerig over op in gaan en uitelg over te geven.

7. Actie lijst a. Carolina levert een voorzet van de tekst aan voor de regionale bijeenkomsten b. Max zorgt voor de verzekeringen en de “valse rekening”

c. Carolina/Max kijken nogmaals naar de teksten van de Overname- en plaatsingscontracten d. Carolina zal een vragenlijst samenstellen die aan coördinatoren en opvangadresbeheerders kunnen worden voorgelegd.

Blijft staan

e. Max levert de lijst aan met de namen van hen die zich opgegeven hebben f. Ruud neemt contact op met buitenlandse zusterorganisaties. g. Ellen bespreekt met haar partner de GGF Internet site

h. Beleidsplan en huishoudelijk reglement wordt verschoven naar volgende vergaderingen

8. Wat nog ter tafel komt

a. Een ieder wordt verzocht om rekening te houden met de datum 20 maart, de dag waarop een volgende wandeling gepland staat.

b. Tot waar strekt ons werkgebied. Besloten wordt om ons conform de oprichtingsakte tot Nederlands grondgebied te beperken. Mocht er echter in België of Frankrijk onze hulp voor een newfy nodig zijn (mits deze nog niet al onder een stichting of organisatie valt) dan zullen wij daar na overleg actie op ondernemen. Besloten is de Oostblok landen voor nu te mijden.

c. De van de NNFC ontvangen notulen van het medio verleden jaar gehouden gezamenlijk overleg wordt niet aanvaard. We zullen ons daar echter niet verder in mengen gelet op het door de NNFC ingenomen standpunt en hun in die notulen verwoorde interpretatie.

9. Sluiting Om 22.15 uur sluit de voorzitter de vergadering en dankt een ieder voor zijn/haar inbreng.

11 weergaven

Comments


bottom of page